“KTTO günahlarını örtbas etmek için yapıyor”
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Hür İşçi Sendikaları Federasyonu(Hür-İş), asgari ücretle ilgili açıklamasından dolayı Kıbrıs Türk Ticaret Odası’nı (KTTO) eleştirdi.
Hüt-İş Genel Sekreteri Ali Yeltekin, KTTO’nun yeni asgari ücretin pahalılık getireceğini, işsizliği ve kayıt dışılığı artıracağını belirttiği açıklamayı “günahlarını örtbas etmek için” yaptığını savundu. Yeltekin, çalışma saatinin 40 saatinin çok üzerinde olmasının, yabancı uyruklu çalışanların kaçak duruma düşmesinin, kayıt dışı istihdamın artmasının, haksız rekabet yaratılmasının, hak edilmeyen kazanç elde edilmesinin, vergi vermemenin statüko haline gelmesinin başlıca aktörlerinin bu yönde açıklama yapmasının doğru olmadığını kaydetti. Yeltekin, Hür-İş Federasyonu olarak kendilerini “ezilen, sömürülen, özel sektörde karın tokluğuna çalışan sessiz çoğunluğun” sesi olarak gördüklerini belirtti. (TAK)Benzer haberler
Featured
Öztürkler "Kıbrıs Türk halkına verilen destek büyük anlam taşıyor”
Atan "Yeni asgari ücret gecikmeden belirlenmeli"
Haftalık denetimlerde yerli ve ithal ürünlerin tümü temiz
Almanya'da 40 dereceyi aşması beklenen sıcaklıklar nedeniyle bazı bölgeler için uyarı yayımlandı
Çeler'den Erhürman’a destek "Süreç doğru zeminde ilerliyor"
Güney Kıbrıs’ta üç yeni doğmuş akbaba daha kayda geçirildi
Avrupa, son 30 yılda dünya genelinde "en hızlı ısınmanın" yaşandığı bölge oldu
Holguin'le Guterres bugün New York’ta görüşecek
Hocanın "Hedefimiz uluslararası güven ve hesap verebilirlik"



