'İstihdamların iptali için YİM'de dava dosyalanmasını kınıyoruz'

Voice Kıbrıs Haber
MEMUR-SEN Başkan Akın Manga yazılı açıklama yaparak "Ezici çoğunluğu sağlık servislerinde, sözleşmeli, geçici memur, mevsimlik işçi statüsünde istihdam edilenlerin, istihdamlarının iptali için bir sendikanın yüksek idare mahkemesinde dava dosyalamasını kınıyoruz." dedi. Açıklamanın tamamı şu şekilde: Emekçileri temsil ettiğini iddia eden bazı sendikaların, tavır, davranış ve eylemleriyle, emekçi düşmanı olduklarını kanıtladıklarına tanık olmaktayız. Pandemi döneminde ve vakaların artış gösterdiği bu son dönemde, sağlık servislerinde zorunlu ihtiyaç duyulan personel eksikliği gayet açık ve nettir. Sağlık Bakanlığı halkın sağlığının korunması amacıyla, canla-başla çalışmakta, mücadele vermektedir. Tüm bu gerçeğe rağmen ezici çoğunluğu sağlık servislerinde, sözleşmeli, geçici memur, mevsimlik işçi statüsünde istihdam edilenlerin, istihdamlarının iptali için bir sendikanın yüksek idare mahkemesinde dava dosyalamasını kınıyoruz. Memur-Sen olarak bizler, uzunca bir süredir, geçicilerin kadrolanması mücadelesi veriyoruz. Bir yandan, sağlık sisteminde ki eksikliklerin giderilmesi, personel, araç-gereç temini ve gerekli tedbirlerin alınması talep ediliyor. Öte yandan Covid-19’un yayılmasını önlemek amacıyla, acil ihtiyaç duyulan personel alımı ve tedbirlere karşı çıkılıyor. Bu tavırları Memur-Sen olarak, halkın sağlığını tehlikeye atan, siyasi amaçlar olarak değerlendiriyoruz. Konu personeli, bir yandan üye yapmaya çalışacaksınız, öte yandan sağlıkta mücadele veren bu insanların, sözde hukuk dışı olduğunu iddia edecek ekmeklerine el uzatacaksınız. Sendikacılık bu mudur? Halen Kamu’da geçici statüsünde çalışan yüzlerce üyeniz yok mudur? Bu geçici statüde çalışanlar, size üye olunca, hukuksuzluk ortadan kalkıyor mu? Halk sağlığını gaile saymayan salt siyasi amaçla hareket eden, yozlaşmış ve siyasallaşmış sendikal zihniyete karşı, tüm çalışanları uyarıyoruz. Siz çalışanları Memur-Sen’de örgütlenmeye, iş güvencenize ve geleceğinize sahip çıkmaya çağırıyoruz. Önce halkımızın sağlığı, iş güvenliği diyoruz. Güzel günlere güçlerimizi birleştirerek ulaşılacağına inanıyoruz. Emek en yüce değerdir diyen ve buna gönülden inanları, Memur-Sen çatısı altında örgütlenmeye davet ediyoruz." (Voice of the Island)
Benzer haberler
Featured
Güney Kıbrıs Holguin’in Brüksel ziyaretini “daha ileri gelişmeler açısından belirleyici” görüyor
Gençlerin istihdamında en büyük sorun: Eğitim sistemi ve iş gücü piyasası uyumusuzluğu
Nöbetçi eczaneler (27 Haziran 2026)
"Mağusa Limanı: Hafızaya Davet" sergisi açılıyor
Her Daim Doğa Dostları Grubu'ndan yerel yönetimlere çağrı
Toprak Sempozyumu devam ediyor
Yapay zekalı gözlüklerle kopya dönemi: Asya'da sınav güvenliği tehdit altında
Küresel piyasalar önümüzdeki hafta ABD'de açıklanacak istihdam verilerine odaklandı
Bazı bölgelere 3 saat elektrik verilemeyecek



