Yüksek tansiyon riskini azaltan 5 şey
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
İngiltere’de yapılan yeni araştırmalar, her üç yetişkinden birinin yüksek tansiyona sahip olduğunu ortaya koydu.
Tıbbi adıyla hipertansiyon, kalp krizi, felç, böbrek yetmezliği ve hatta bunama riskini önemli ölçüde artırıyor. Ancak uzmanlara göre, erken teşhis ve küçük yaşam tarzı değişiklikleri bu riskleri önemli ölçüde azaltabiliyor.
Hipertansiyonun en büyük tehlikesi, çoğu zaman belirti göstermemesi. Çoğu kişi, ciddi organ hasarı oluşana kadar hastalığın farkına varamıyor. İngiltere Ulusal Sağlık Servisi (NHS) verilerine göre, genç hipertansiyon hastalarının dörtte biri tansiyonlarını kontrol altına alamazken, yaşlılarda bu oran yedide bire düşüyor.
DailyMail'de yer alan habere göre; Newcastle Üniversitesi’nden Kardiyoloji Uzmanı Prof. Vijay Kunadian, durumun ciddiyetine dikkat çekerek şunları söyledi:
“Kan basıncı, kalp krizine neden olan en yaygın rahatsızlıktır ancak genellikle teşhis edilememektedir. İnsanlar evde tansiyonlarını düşürmek için adım atma konusunda kendilerini güçlü hissetmelidir; çünkü basit değişiklikler büyük fark yaratabilir.”
FERMENTE GIDALAR TANSİYONU DÜŞÜRÜYOR
Uzmanlara göre, fermente gıdalar yüksek tansiyonla mücadelede etkili bir rol oynayabilir. Kimchi, kefir, lahana turşusu ve miso gibi fermente yiyeceklerin bağırsak sağlığı üzerindeki olumlu etkileri biliniyor. Son yıllarda yapılan araştırmalar ise, bu gıdaların sistolik (üst) ve diyastolik (alt) tansiyonda belirgin düşüşler sağladığını gösteriyor.
Prof. Kunadian, “Fermente gıdalar, dengeli bir beslenmeyle birlikte kan basıncını düşürmede faydalı olabilir” diyerek şu bilgileri ekliyor:
“Bağırsak bakterileriyle kalp sağlığı arasında güçlü bir ilişki var. Liflerin parçalanmasıyla oluşan kısa zincirli yağ asitleri, kalp sağlığını destekleyen en önemli faktörlerden biri.”
KISA EGZERSİZLER BÜYÜK FARK YARATIYOR
Düzenli egzersiz, kalp kasını güçlendirir, kan basıncını düşürür ve fazla yağın azalmasına yardımcı olur. NHS, yetişkinlere haftada en az 150 dakika orta yoğunlukta aktivite öneriyor.
Ancak araştırmalar, günde sadece iki kez beş dakikalık egzersizlerin bile kalp sağlığını iyileştirdiğini gösteriyor.
Prof. Kunadian, “Düzenli egzersiz yapmak beş tablet almak gibidir,” diyerek, kısa süreli ancak istikrarlı hareketin önemini vurguluyor.
British Medical Journal’da yayımlanan bir çalışmaya göre, bu kısa egzersiz araları, zaman eksikliği ve düşük motivasyon gibi engelleri ortadan kaldırarak günlük yaşama kolayca entegre edilebilir.
FERMENTE GIDALAR TANSİYONU DÜŞÜRÜYOR
Uzmanlara göre, fermente gıdalar yüksek tansiyonla mücadelede etkili bir rol oynayabilir. Kimchi, kefir, lahana turşusu ve miso gibi fermente yiyeceklerin bağırsak sağlığı üzerindeki olumlu etkileri biliniyor. Son yıllarda yapılan araştırmalar ise, bu gıdaların sistolik (üst) ve diyastolik (alt) tansiyonda belirgin düşüşler sağladığını gösteriyor.
Prof. Kunadian, “Fermente gıdalar, dengeli bir beslenmeyle birlikte kan basıncını düşürmede faydalı olabilir” diyerek şu bilgileri ekliyor:
“Bağırsak bakterileriyle kalp sağlığı arasında güçlü bir ilişki var. Liflerin parçalanmasıyla oluşan kısa zincirli yağ asitleri, kalp sağlığını destekleyen en önemli faktörlerden biri.”
KISA EGZERSİZLER BÜYÜK FARK YARATIYOR
Düzenli egzersiz, kalp kasını güçlendirir, kan basıncını düşürür ve fazla yağın azalmasına yardımcı olur. NHS, yetişkinlere haftada en az 150 dakika orta yoğunlukta aktivite öneriyor.
Ancak araştırmalar, günde sadece iki kez beş dakikalık egzersizlerin bile kalp sağlığını iyileştirdiğini gösteriyor.
Prof. Kunadian, “Düzenli egzersiz yapmak beş tablet almak gibidir,” diyerek, kısa süreli ancak istikrarlı hareketin önemini vurguluyor.
British Medical Journal’da yayımlanan bir çalışmaya göre, bu kısa egzersiz araları, zaman eksikliği ve düşük motivasyon gibi engelleri ortadan kaldırarak günlük yaşama kolayca entegre edilebilir. Benzer haberler
Featured
Japonya'da doğurganlık oranı en düşük seviyeye geriledi
Thalassemia Derneği Başkanı Varoğlu “Düzenli kan verin, hayat kurtarın”
Üstel “Azerbaycan ile KKTC arasındaki ilişki sıradan bir devlet ilişkisi değil”
Kahvenin fazlası vücudu nasıl etkiliyor?
Güney Kıbrıs ile Hong Kong arasında anlaşma imzalandı
İki Toplumlu Gençlik Teknik Komitesi Kıbrıslı Rum eş başkanı “yalnızca ummuyoruz, mücadele de ediyoruz”
Ticaret Dairesi Müdürü mevkiine atama yapıldı
Trump en az 30 kez "anlaşma" dedi, petrol piyasaları sert dalgalandı
Letimbiotis “3+1 ve Doğu Akdeniz Enerji Merkezi’nin açılması çok siyasi ve jeopolitik öneme sahip”


