Yılın ilk asgari ücreti belirlendi!

Voice Kıbrıs Haber
Asgari Ücret Tespit Komisyonu, 2026 yılının ilk asgari ücretini belirledi. Aylık asgari ücret brüt 60 bin 818 TL, net 52 bin 738 TL olarak açıklandı.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Toplantı Salonu’nda yaklaşık iki saat süren görüşme sonrasında ilk açıklamayı HÜR-İŞ başkanı Ahmet Serdaroğlu yaptı. Serdaroğlu, alınan karara itiraz edeceklerini söyledi.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Oğuzhan Hasipoğlu, asgari ücretin brüt 60 bin 818 TL, net 52 bin 738 TL olarak belirlendiğini ancak bu miktara ek olarak altı ay boyunca Bakanlığın her ay iki bin TL olmak üzere toplam 12 bin TL her asgari ücretliye katkı yapacağını vurguladı.
Bakan Hasipoğlu’nun açıklamaları sonrasında tekrar söz alan HÜR-İŞ başkanı Ahmet Serdaroğlu, karar alındıktan sonra Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Hasipoğlu’nun söz konusu miktara her ay iki bin TL katkı yapacağına dair yaptığı açıklamayı eleştirerek, bu miktarın vergiye tabi olduğunu, ayrıca ilgili paranın nereden aktarılacağını sordu.
Görüşmeler sonrasında Kıbrıs Türk İşverenler Sendikası adına herhangi bir açıklama yapılmadı.
Benzer haberler
Featured
Jensen Huang Nvidia CEO'luğundan istifa etti
BAE'de 23 aracın karıştığı kazada 14 kişi öldü
Yunan vekil, Fransa'nın diplomatik notasını Atina için yenilgi olarak değerlendirdi
Sterlin 67 TL'nin altına, Euro ise 56 TL'nin altına geriledi
Cevad Prekazi, Galatasaray ve Partizan formalarıyla son yolculuğuna uğurlandı
Borsa günü yüzde 1,24 değer kazanarak tamamladı
Yarın bazı bölgelerde elektrik kesintisi yapılacak
BAGEP'ten Milli Eğitim Bakanlığı ile Maliye Bakanlığı’na burs ödemeleri konusunda çağrı
Beyaz Saray yakınlarında düzenlenen silahlı saldırıda 5 kişi vuruldu





