Yaşlandıkça kaçınmamız gereken 5 alışkanlık
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Alışkanlıklarımızı bırakmak kolay değil. Ancak bazı alışkanlıklar sağlığımızı diğerlerinden çok daha fazla şekilde olumsuz etkileyebiliyor.
Bilimsel çalışmalar alışkanlıklarımız ile erken ölümler arasında nedensellik ilişkileri de kurabiliyor. American Heart Association'ın bu hafta Journal Circulation'da yayınlanan son çalışması çok sayıda kişi üzerinde uzun süreli yapılan bir araştırmanın sonuçlarına değiniyor. Buna göre bilim insanları yüksek seviyede şekerli ve gazlı içecek tüketimini, şekerli çay veya meyve suyu tüketimini erken ölümle ilişkilendirdi.
İşte ömrümüzü kısaltan, yaşlandıkça kaçınmanız gereken ve size en zararlı bulunan en kötü 5 alışkanlık:
Ömrü en fazla uzatan en iyi diyetlerin en çok sebze, tahıl, yemiş ile balıktan veya zeytinden gelen yağı içeren dietler olduğu belirtiliyor. En zararlı diyetler ise şekerin, işlenmiş gıdaların, tatlıların, etlerin, trans yağların ve tuzun tüketildiği diyetler olduğu anlaşılıyor.
2- Sigara
Sigara içmek öldürüyor ve başka hiçbir alışkanlık öldürmek konusunda sigara kadar direk ve kesin etkili değil.
- Şekerli içecekler ve işlenmiş gıdalar
Ömrü en fazla uzatan en iyi diyetlerin en çok sebze, tahıl, yemiş ile balıktan veya zeytinden gelen yağı içeren dietler olduğu belirtiliyor. En zararlı diyetler ise şekerin, işlenmiş gıdaların, tatlıların, etlerin, trans yağların ve tuzun tüketildiği diyetler olduğu anlaşılıyor.
2- Sigara
Sigara içmek öldürüyor ve başka hiçbir alışkanlık öldürmek konusunda sigara kadar direk ve kesin etkili değil.
Benzer haberler
Sağlık
Kahvenin fazlası vücudu nasıl etkiliyor?
Nöbetçi eczaneler (13 Haziran 2026)
DSÖ "Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nde 676 doğrulanmış Ebola vakası görüldü"
Nöbetçi eczaneler (12 Haziran 2026)
Nöbetçi eczaneler (11 Haziran 2026)
Nöbetçi eczaneler (10 Haziran 2026)
Nöbetçi eczaneler (9 Haziran 2026)
Bilim insanlarından yaz saati uyarısı: Ruh sağlığı riskleri sanılandan büyük
Kadim Çin bitkisi, kelliğin çaresi olabilir






