Kıbrıs Haber
Kıbrıs
English News
Dolar
Euro
Sterlin
SON DAKİKA
Maddenin temel yapısına dair 50 yıllık gizem aydınlanıyor Fransa'da 1100 hektarlık alan küle döndü Endonezya'da 7,7 büyüklüğünde deprem Bugün hava nasıl olacak? (15 Ağustos 2026) Japonya'da meydana gelen selde 6 kişi hayatını kaybetti Sterlin 65 TL sınırında Yeşilköy-Erenköy ana yolunda kaza: Aracın çarptığı eşek telef oldu Netanyahu, İngiltere'yi "İslam Cumhuriyeti" diye hedef aldı Almanya’da orman yangını nedeniyle yaklaşık 2 bin kişi tahliye ediliyor Borsa günü yüzde 0,28 değer kazanarak TMK ara sınıfları ile NKL Anadolu ve Fen Lisesi programlarına yönelik kontenjan sınavı başvuruları başlıyor Üstel, Tatlısu’da sosyal konut projesinin yakında başlayacağını açıkladı Hasan Kıran için acil kan aranıyor Fidan "Türkiye-Mısır işbirliği bölgesel barış ve refaha hizmet ediyor" Kıbrıslı Türk Arkeolog Şahoğlu’nun çalışmaları National Geographic belgeselinde Dört gün boyunca sağanak yağışlar yer yer etkili olacak Gıda denetimleri: Molehiyada limit üstü bitki koruma ürünü tespit edildi Karaoğulları "Bunun hesabını ödeyeceksiniz. Sinmeyeceğiz, susmayacağız" Esnafa destek için toplam 3 buçuk milyar TL’lik kaynak Çalışma Bakanlığı dışarda çalışma yasağını yeniden uzattı Maddenin temel yapısına dair 50 yıllık gizem aydınlanıyor Fransa'da 1100 hektarlık alan küle döndü Endonezya'da 7,7 büyüklüğünde deprem Bugün hava nasıl olacak? (15 Ağustos 2026) Japonya'da meydana gelen selde 6 kişi hayatını kaybetti Sterlin 65 TL sınırında Yeşilköy-Erenköy ana yolunda kaza: Aracın çarptığı eşek telef oldu Netanyahu, İngiltere'yi "İslam Cumhuriyeti" diye hedef aldı Almanya’da orman yangını nedeniyle yaklaşık 2 bin kişi tahliye ediliyor Borsa günü yüzde 0,28 değer kazanarak TMK ara sınıfları ile NKL Anadolu ve Fen Lisesi programlarına yönelik kontenjan sınavı başvuruları başlıyor Üstel, Tatlısu’da sosyal konut projesinin yakında başlayacağını açıkladı Hasan Kıran için acil kan aranıyor Fidan "Türkiye-Mısır işbirliği bölgesel barış ve refaha hizmet ediyor" Kıbrıslı Türk Arkeolog Şahoğlu’nun çalışmaları National Geographic belgeselinde Dört gün boyunca sağanak yağışlar yer yer etkili olacak Gıda denetimleri: Molehiyada limit üstü bitki koruma ürünü tespit edildi Karaoğulları "Bunun hesabını ödeyeceksiniz. Sinmeyeceğiz, susmayacağız" Esnafa destek için toplam 3 buçuk milyar TL’lik kaynak Çalışma Bakanlığı dışarda çalışma yasağını yeniden uzattı
Dolar
Euro
Sterlin

Uzmanlar uyarıyor: Bu alışkanlık bebeklerde diş çürüğüne yol açıyor

Paylaş
Facebook X LinkedIn Google News
Uzmanlar uyarıyor: Bu alışkanlık bebeklerde diş çürüğüne yol açıyor
Reklam

Avustralya’da yapılan yeni bir araştırma, bebekleri biberonla uyutmanın erken yaşta diş çürüğü ve fazla kiloyla bağlantısını güçlendirdi. Uzmanlar, ebeveynleri bu alışkanlıktan vazgeçmeye çağırıyor. Sydney Üniversitesi öncülüğünde yürütülen araştırma, Western Sydney Üniversitesi’nin “Sağlıklı Gülüşler, Sağlıklı Çocuklar (HSHK)” projesi kapsamında 700’den fazla çocukla yapıldı. Araştırmada annelerin anket cevapları, çocukların diş muayeneleri ve beden ölçümleri dikkate alındı. Diğer etkenler göz önünde bulundurularak yapılan değerlendirmelerde şu bulgulara ulaşıldı: 2 yaşındaki çocukların yüzde 30’undan fazlası hâlâ biberonla uyutuluyor. Bu yaşta biberonla uyuyan çocukların erken çocukluk döneminde fazla kilolu olma ihtimali iki kat daha fazla. 3 yaşında hâlâ biberonla uyuyan çocukların ise erken yaşta diş çürüğüne yakalanma oranı neredeyse iki kat daha yüksek. Uzmanlar uyardı: Biberonla uyumaya son Araştırmanın başyazarı ve Sydney Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi doktora öğrencisi Heilok Cheng, ebeveynlerin çocuklarına en iyisini yapmak istediğini, ancak bu alışkanlığın sağlık risklerini çoğu zaman bilmediklerini belirtti: “Avustralya’daki rehberler, 6. aydan itibaren bardak kullanımına geçilmesini ve 12. ayda biberon kullanımının bırakılmasını öneriyor. Biberonla uyutmak ise hiçbir yaşta tavsiye edilmiyor.” Cheng’e göre süt ve mama gibi içecekler doğal ya da eklenmiş şeker içeriyor. Uyku öncesi biberonun, çocuk aç olmasa bile sadece sakinleştirmek için verilmesi, aşırı beslenmeye ve kilo alımına neden oluyor. Bebek dişleri de en az kalıcı dişler kadar önemli Araştırma, süt dişlerindeki çürüklerin ilerideki dental sorunlarla bağlantılı olduğunu da ortaya koydu. Cheng, erken dönemde diş sağlığına önem verilmesinin, uzun vadede sağlıklı ağız yapısı için kritik olduğunu vurguladı. “Ebeveynler güvenilir sağlık uzmanlarından destek almalı. Çocukların gelişim süreci yakından takip edilmeli.” Avustralya’daki Çocuk Diş Sağlığı Yardım Programı (Child Dental Benefits Scheme) gibi desteklerle temel diş hizmetleri karşılanabiliyor. Ayrıca çocukların ilk dişleri çıktığında ya da 1 yaşına geldiklerinde diş hekimiyle tanışmaları öneriliyor. Cheng, ailelerin doğru bilgilendirme ve destekle bu alışkanlığı bırakabileceğini söylüyor. Karitane, Tresillian ve Raising Children’s Network gibi kuruluşlar; emzirme, beslenme, gelişim ve diş sağlığı konularında kaynaklar sunuyor.

Benzer haberler

Featured
Maddenin temel yapısına dair 50 yıllık gizem aydınlanıyor 15 Ağu 2026 09:09 Fransa'da 1100 hektarlık alan küle döndü 15 Ağu 2026 09:02 Endonezya'da 7,7 büyüklüğünde deprem 15 Ağu 2026 08:55 Bugün hava nasıl olacak? (15 Ağustos 2026) 15 Ağu 2026 08:41 Japonya'da meydana gelen selde 6 kişi hayatını kaybetti 14 Ağu 2026 22:20 Sterlin 65 TL sınırında 14 Ağu 2026 22:12 Netanyahu, İngiltere'yi "İslam Cumhuriyeti" diye hedef aldı 14 Ağu 2026 21:34 Almanya’da orman yangını nedeniyle yaklaşık 2 bin kişi tahliye ediliyor 14 Ağu 2026 21:25 Borsa günü yüzde 0,28 değer kazanarak 14 Ağu 2026 20:07