Kıbrıs Haber
Kıbrıs
English News
Dolar
Euro
Sterlin
SON DAKİKA
3.Zafer Doğan Anı Rallisi’nde kazanan Doğan-Mulla ikilisi Umman açıklarında karaya oturan gemiden sızan petrol 390 kilometrekarelik alana yayıldı Koltuğuna oturmayı reddeden çocuk uçuşu iptal ettirdi Hukuk Komitesi’nde 1 yasa, 2 karar tasarısı görüşüldü Erdoğan "AB'nin gümrük birliği ve vize serbestisi adımları hepimizin menfaatine" Çavuş yangın söndürme çalışmalarını yerinde inceledi Kolombiya'daki şiddetli depremde en az 22 kişi hayatını kaybetti Atan “Sorunların temelinde kötü yönetim anlayışı bulunuyor” Borsa günü yüzde 0,23 değer kazanarak tamamladı Hasipoğlu "Denetimler yüzde 200 artırıldı" Uluslararası Güzelyurt Sanat Buluşması başladı DAÜ Eczacılık Fakültesi’nin üç programına uluslararası akreditasyon İskele'de harup toplama tarihi açıklandı Kolombiya'da 7.4 şiddetinde deprem Almanya, Güney Kıbrıs’ta tutuklu bulunan Alman emlakçının serbest bırakılmasını talep etti Meteoroloji 11-17 tarihlerini kapsana hava tahmin raporunu açıkladı KKTC’de TRT radyo yayınlarının frekansları güncellendi Tirmen’deki yangın kontrol altına alındı KKTC Merkez Bankası 2025 Yılı Faaliyet Raporu’nu yayımladı 15. Yeniboğaziçi Pulya Festivali cuma günü başlıyor 3.Zafer Doğan Anı Rallisi’nde kazanan Doğan-Mulla ikilisi Umman açıklarında karaya oturan gemiden sızan petrol 390 kilometrekarelik alana yayıldı Koltuğuna oturmayı reddeden çocuk uçuşu iptal ettirdi Hukuk Komitesi’nde 1 yasa, 2 karar tasarısı görüşüldü Erdoğan "AB'nin gümrük birliği ve vize serbestisi adımları hepimizin menfaatine" Çavuş yangın söndürme çalışmalarını yerinde inceledi Kolombiya'daki şiddetli depremde en az 22 kişi hayatını kaybetti Atan “Sorunların temelinde kötü yönetim anlayışı bulunuyor” Borsa günü yüzde 0,23 değer kazanarak tamamladı Hasipoğlu "Denetimler yüzde 200 artırıldı" Uluslararası Güzelyurt Sanat Buluşması başladı DAÜ Eczacılık Fakültesi’nin üç programına uluslararası akreditasyon İskele'de harup toplama tarihi açıklandı Kolombiya'da 7.4 şiddetinde deprem Almanya, Güney Kıbrıs’ta tutuklu bulunan Alman emlakçının serbest bırakılmasını talep etti Meteoroloji 11-17 tarihlerini kapsana hava tahmin raporunu açıkladı KKTC’de TRT radyo yayınlarının frekansları güncellendi Tirmen’deki yangın kontrol altına alındı KKTC Merkez Bankası 2025 Yılı Faaliyet Raporu’nu yayımladı 15. Yeniboğaziçi Pulya Festivali cuma günü başlıyor
Dolar
Euro
Sterlin

“Süt kanser yapıyor diyenleri ciddiye almayın”

Paylaş
Facebook X LinkedIn Google News
“Süt kanser yapıyor diyenleri ciddiye almayın”

Son zamanlarda gündeme gelen sütün kanser yaptığı yönündeki iddiaları değerlendiren Prof. Dr. Mustafa Tayar, insanların 12 bin yıldır süt tükettiğini belirtti, "Bugün uygarlık seviyemizin buralara kadar gelmesini bile süte borçluyuz. 'Süt kanser yapar' diyenler, beni gerçekten üzüyor. Bu tür söylenenleri ciddiye almamamız gerekiyor" dedi.

Gıda güvenliği ve sağlıklı beslenme konularında pek çok akademik çalışmaya imza atan Bursa Uludağ Üniversitesi Öğretim Üyesi Profesör Doktor Mustafa Tayar, son zamanlarda sütün kansere sebebiyet verdiği yönündeki iddialara ilişkin, laktoz intoleransı olanlar haricinde sütün her birey için çok değerli besin kaynağı olduğunu söyledi. İnsanoğlunun gıdalarını hep doğadan temin etmeye çalıştığı belirten Prof. Tayar, "İlk yıllarda avcı, toplayıcı olan insanoğlu zamanla hayvanı evcilleştirmiş ve onların et, süt, yumurtasını kullanarak medeniyetin gelişmesini sağlamıştır. Bugün uygarlığımızın seviyesi beslenme alışkanlığımızın değişmesi, yeni ürünler ve yeni protein kaynağı, yeni enerji kaynağı kullanmamızla çıkan bir süreçtir. Bunların içerisinde insanoğlunun evcilleştirip ürettiği ürünler arasındaki ilk sırayı süt almakta. Yaklaşık 12 bin yıldır süt ve süt ürünlerini tüketiyoruz. Çünkü sütün önemini, besin değerini keşfeden insanoğlu, günlük yediği ürünlerin arasına süt ve süt ürünlerini sokarak 12 bin yıldır başarılı bir trendle geldi. Bugün uygarlık seviyemizde süt ve süt ürünleriyle ilişkimiz bizi bu noktalara kadar getirdi. İyi bir protein, kalsiyum kaynağıdır. Vücudumuzun direncini, sağlığını koruyan harika bir üründür. İnsanoğlu bu süreçte sütü sadece içmekle kalmadı, bununla ilgili binlerce süt ürünü de devreye soktu. Peynir, yoğurt, kefir, kımız gibi çok geniş bir süt ürünü mutfak kültürümüze dahil oldu" dedi. “'SÜT KANSER YAPIYOR' DEMELERİ BİZLERİ GERÇEKTEN ÜZÜYOR” Sütün dünyanın her mutfağında olmazsa olmazı olduğunu belirten Prof. Dr. Tayar, “Süt, tatlılarda, mutfağımızda, yemeklerin içerisinde, her kültürde olan bir ürün. Bugün kutuplara gitseniz geyik sütünün kullanıldığını, ülkelerin kendi kültüründeki sütü kullandığını görüyoruz. O yüzden dünyadaki gıdaları sıralarsak süt ve süt ürünlerini açık ara öne koymamız gerekir. İnsanoğlunun medeniyet yolundaki en yakın arkadaşıdır. Medyada dolaşan birtakım haberler beni üzüyor. 'Süt kanser yapıyor' demeleri bizleri gerçekten üzüyor. Bu tür haberler insanların kafalarını karıştırıyor. Bunları ciddiye almamak gerekir” diye konuştu. “HERKES SÜT İÇMELİ” İnsanlığın süt ile uzun bir birlikteliği olduğunu belirten Tayar, "Sütle beraber devam eden 12 bin yıllık bir yolculuğumuz var. Bugün insanoğlunun kültüründe, mutfağında olmazsa olmazlardan birisidir. Bizim vücudumuz kendi türünü değil, başka türlerin sütünü de adapte etti. Bizler, gıdayla ilgilenen insanlar özellikle süt içmeyi tavsiye ederiz. Süt 7'den 70'e herkesin sofrasında olmalı" dedi.

Benzer haberler

Sağlık
Nöbetçi eczaneler (10 Ağustos 2026) 10 Ağu 2026 15:51 Yaz sıcaklarında kalp sağlığı için su tüketimi önemli 10 Ağu 2026 13:56 Nöbetçi eczaneler (9 Ağustos 2026) 9 Ağu 2026 09:19 Diş eti kanaması daha büyük bir sağlık sorununun erken habercisi olabilir 8 Ağu 2026 21:58 Nöbetçi eczaneler (8 Ağustos 2026) 8 Ağu 2026 13:01 Nöbetçi eczaneler (7 Ağustos 2026) 7 Ağu 2026 17:24 Nöbetçi eczaneler (6 Ağustos 2026) 6 Ağu 2026 13:48 45-65 yaş arasındaki bu alışkanlıklar bunamadan uzak 13 yıl kazandırabilir 6 Ağu 2026 10:12 Nöbetçi eczaneler (5 Ağustos 2026) 5 Ağu 2026 17:16