"Kuzey Kore, ABD nüfusunun yüzde 90'ını yok edebilir"
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
ABD Kongresi için hazırlanan bir raporda, Kuzey Kore'nin muhtemel nükleer saldırısı sonucunda oluşacak elektromanyetik darbenin ABD nüfusunun yüzde 90'ını ölümüne yol açabileceği belirtildi.
Business Insider'in Kongre'ye sunulan rapora dayandırdığı haberine göre ABD toprakları üzerinde atmosfer dışında gerçekleşecek bir nükleer patlama, kıtanın tamamını etkileyebilir ve hava kaynaklı afetlere yol açabilir. Raporda, "Kuzey Kore, tehdit yaratmak için kıtalararası balistik füzeye sahip olmak zorunda değil. Pyongyang, Güney Kutup Bölgesi'ne nükleer silah göndermek için füze taşıyıcılarını kullanabilir ve ardından bunu ABD topraklarının üzerinde patlatabilir. Bu, yüksek seviyeli elektromanyetik darbe oluşturacak. Bunun sonucunda da elektro-enerji sistemi belirsiz süreyle devre dışı kalacak ve bir yıl içinde ABD nüfusunun yüzde 90'ı hayatını kaybedecek" ifadelerine yer verildi.Benzer haberler
Dünya
ABD, Ben Gurion Havalimanı'ndaki uçaklarını azaltmaya başladı
Trump "UAEA denetçileri uygun zamanda İran'da göreve başlayacak"
İngiltere’de yapay zeka avukatıyla kazanılan ilk dava tarihe geçti
ABD-İran arasında nükleer denetim ve Hürmüz Boğazı gerilimi
Fransa, tarihinin en sıcak gününü geçirdi
Meloni "Trump ile olan tartışmayı körüklemek niyetinde değilim"
DSÖ açıkladı "Kongo’daki Ebola salgını yayılmaya devam ediyor"
Londra'da aşırı sıcak hava ve yağış raylı ulaşımı felç etti
Trump'tan "İran uygun davranmazsa gerekeni yaparım" uyarısı



