Kıbrıs Haber
Kıbrıs
English News
Dolar
Euro
Sterlin
SON DAKİKA
Hawaii'yi kasırga vurdu: 1 kişi hayatını kaybetti, 60 binden fazla hane elektriksiz kaldı LTB, Kemal Şemiler Caddesi’nde kanalizasyon çalışmalarına başlıyor Cumhurbaşkanı Erhürman, Kıbrıs Türk Üniversite Öğrencileri Kongresi’nde konuştu "Gençlik gelecek değil, bugündür" Meclis yarın “Toplum Güvenliği” gündemiyle olağanüstü toplanacak 5. Uluslararası Güzelyurt Sanat Buluşması Sergisi açıldı Venezuela'da 131 mahkûm serbest bırakıldı Gazze'de sağlık hizmetleri durma riskiyle karşı karşıya İtfaiye merdiveni yetişmeyince 11. kattan kurtarma sepetine atlayarak kurtuldu Trafik denetimlerinde iki kişi tutuklandı, 41 araç trafikten men edildi En fazla yağış Balıkesir'de kaydedildi Türkiye’de üniversitelerde uzaktan ve ikinci öğretim ücretleri belirlendi Tarihi Cumhurbaşkanlığı binası sanat ve kültür merkezine dönüştürülüyor Üstel "Güvenlik algıyla değil, rakamlarla ölçülür, gerçek açıktır ülkemiz güvendedir" İranlı yetkiliden Trump'a "Hürmüz Boğazı konusundaki blöfler yerine kendi güvenliğinden endişelen" Öztürkler “Kişisel beklenti içinde olmadan ülkeye hizmet amacıyla önemli bir çalışma yürütülüyor” Nöbetçi eczaneler (16 Ağustos 2026) Belçika'da kayıtlara geçen en büyük orman yangını yaşanıyor Küresel piyasalarda önümüzdeki hafta gözler Fed tutanaklarında İkamet izinsiz şahıslar tutuklandı En son hava durumu tahminleri (16 Ağustos 2026) Hawaii'yi kasırga vurdu: 1 kişi hayatını kaybetti, 60 binden fazla hane elektriksiz kaldı LTB, Kemal Şemiler Caddesi’nde kanalizasyon çalışmalarına başlıyor Cumhurbaşkanı Erhürman, Kıbrıs Türk Üniversite Öğrencileri Kongresi’nde konuştu "Gençlik gelecek değil, bugündür" Meclis yarın “Toplum Güvenliği” gündemiyle olağanüstü toplanacak 5. Uluslararası Güzelyurt Sanat Buluşması Sergisi açıldı Venezuela'da 131 mahkûm serbest bırakıldı Gazze'de sağlık hizmetleri durma riskiyle karşı karşıya İtfaiye merdiveni yetişmeyince 11. kattan kurtarma sepetine atlayarak kurtuldu Trafik denetimlerinde iki kişi tutuklandı, 41 araç trafikten men edildi En fazla yağış Balıkesir'de kaydedildi Türkiye’de üniversitelerde uzaktan ve ikinci öğretim ücretleri belirlendi Tarihi Cumhurbaşkanlığı binası sanat ve kültür merkezine dönüştürülüyor Üstel "Güvenlik algıyla değil, rakamlarla ölçülür, gerçek açıktır ülkemiz güvendedir" İranlı yetkiliden Trump'a "Hürmüz Boğazı konusundaki blöfler yerine kendi güvenliğinden endişelen" Öztürkler “Kişisel beklenti içinde olmadan ülkeye hizmet amacıyla önemli bir çalışma yürütülüyor” Nöbetçi eczaneler (16 Ağustos 2026) Belçika'da kayıtlara geçen en büyük orman yangını yaşanıyor Küresel piyasalarda önümüzdeki hafta gözler Fed tutanaklarında İkamet izinsiz şahıslar tutuklandı En son hava durumu tahminleri (16 Ağustos 2026)
Dolar
Euro
Sterlin

Kolon kanserini önleyen besin: Riski yarı yarıya indiriyor

Paylaş
Facebook X LinkedIn Google News
Kolon kanserini önleyen besin: Riski yarı yarıya indiriyor
Reklam
Yeni bir araştırma, badem ve ceviz gibi kuruyemişlerin kolon kanseri hastalarında tekrarlama ve ölüm riskini ciddi ölçüde azalttığını ortaya koydu. Journal of Clinical Oncology dergisinde yayımlanan yeni bir çalışmaya göre, düzenli olarak badem, ceviz, fındık ve kaju gibi kuruyemişleri tüketen kolon kanseri hastalarının, hastalığın tekrarlama ve ölüm riskinde belirgin bir azalma görülüyor. 3. evre kolon kanseri teşhisi konulan 826 hasta üzerinde yürütülen araştırmada, haftada 50 gram veya daha fazla kuruyemiş tüketen kişilerin, hiç tüketmeyenlere kıyasla kanserin tekrarlama riskinin %42, ölüm riskinin ise %57 daha düşük olduğu belirlendi. KOLON KANSERİ VAKALARINDA ARTIŞ Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) verilerine göre, kolorektal kanser 2020 yılında dünya genelinde 1,9 milyon yeni vaka ve 930 bin ölüm ile en yaygın kanser türleri arasında yer aldı. DSÖ, bu sayının 2040 yılına kadar %73 artarak yıllık 1,6 milyon ölüme ulaşabileceğini öngörüyor. Uzmanlar, bu artışta yaşam tarzı, beslenme alışkanlıkları ve fiziksel aktivite eksikliğinin büyük rol oynadığını vurguluyor. Amerikan Klinik Onkoloji Derneği Başkanı Dr. Daniel F., araştırmanın sonuçlarının kanser tedavisinde beslenmenin önemini bir kez daha ortaya koyduğunu belirterek şunları söyledi: “Temel sağlıklı beslenme, kanser tedavisi sırasında genellikle göz ardı edilebilir. Ancak bu çalışma, ağaç kuruyemişleri gibi basit bir beslenme değişikliğinin hastanın uzun vadeli sağkalımı üzerinde anlamlı bir fark yaratabileceğini gösteriyor.”

Benzer haberler

Featured
Hawaii'yi kasırga vurdu: 1 kişi hayatını kaybetti, 60 binden fazla hane elektriksiz kaldı 16 Ağu 2026 13:56 LTB, Kemal Şemiler Caddesi’nde kanalizasyon çalışmalarına başlıyor 16 Ağu 2026 13:36 Cumhurbaşkanı Erhürman, Kıbrıs Türk Üniversite Öğrencileri Kongresi’nde konuştu "Gençlik gelecek değil, bugündür" 16 Ağu 2026 13:23 Meclis yarın “Toplum Güvenliği” gündemiyle olağanüstü toplanacak 16 Ağu 2026 13:04 5. Uluslararası Güzelyurt Sanat Buluşması Sergisi açıldı 16 Ağu 2026 12:59 Venezuela'da 131 mahkûm serbest bırakıldı 16 Ağu 2026 12:41 Gazze'de sağlık hizmetleri durma riskiyle karşı karşıya 16 Ağu 2026 12:29 İtfaiye merdiveni yetişmeyince 11. kattan kurtarma sepetine atlayarak kurtuldu 16 Ağu 2026 12:13 Trafik denetimlerinde iki kişi tutuklandı, 41 araç trafikten men edildi 16 Ağu 2026 11:46