Kahvaltıda çikolata yemek faydalı mı?
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Bir grup araştırmacı tarafından yürütülen yeni bir çalışmada, çikolata tüketiminin günün belirli saatlerinde vücut için pek çok faydası olduğu tespit edildi. Çalışmaya göre özellikle sabah uyandıktan hemen sonra ve gece saatlerinde çikolata tüketmek yağ yakımını hızlandırmak ve kan şekerini dengelemek gibi olumlu etkilere sahip.
Çikolata tüketimi, yüksek kalori içermesinden dolayı özellikle kilo alımına sebep olduğu gerekçesiyle diyetlerde ilk elenen seçeneklerden biridir. Aynı şekilde daha sağlıklı bir beslenme düzenine geçmek ve hayatlarından şekeri çıkartmak isteyenler de çikolatayı listeden kolayca çıkarırlar. Fakat yeni bir araştırma, çikolatanın kötü şöhretini bir nebze de olsa iyileştirecek gibi görünüyor.
Bir grup araştırmacı tarafından yürütülen yeni bir çalışmanın sonuçlarına göre özellikle sabah uyandıktan sonraki bir saat içerisinde tüketilen çikolata hem yağ yakımını hızlandırıyor hem de kan şekerini dengeliyor. Ancak tabii ki çikolatanın kahvaltıda ekstra bir besin olarak değil de yumurta gibi bazı besinlerin yerine konarak tüketilmesi gerekiyor. Aynı şekilde gece çikolata tüketiminin de ertesi güne yararlı yansımalarının olduğu söyleniyor.
Yürütülen araştırmada menopoz sonrası dönemde olan 19 kadın incelendi. Bu kadınların bir kısmı 14 gün boyunca sabah ve akşam çikolata tüketirken bir grup ise 14 gün boyunca hiç çikolata tüketmedi. Bu iki ekip, kilo alımı ve vücutlarındaki pek çok değer bakımından kıyaslandı.
Çalışma sonrasında, çikolata tüketiminin kadınlarda herhangi bir kilo alımına sebep olmadığı; aksine yağ yakımını hızlandırdığı, kan şekerini dengelediği ve kişinin iştahını, bağırsak mikrobiyom dengesini ve uyku kalitesini olumlu yönde etkilediği tespit edildi.
Araştırmanın yazarlarından ve sinirbilimci Frank AJL Scheer, çalışmaya yönelik açıklamasında, yalnızca ne tükettiğimizin değil ne zaman tükettiğimizin de önemli olduğunu ifade etti. Çalışmanın ortak yazarlarından biri olan Marta Garaulet ise araştırma grubunda bulunan kadınlarda kalori artışı olmasına rağmen kilo alımı gerçekleşmediğini ifade etti. Bu da çikolatanın iştah düzenleme, açlık dengeleme ve tatlı isteğini azaltma yeteneklerini bir kez daha ortaya koydu. Araştırmanın sonuçları The FASEB Journal'da yayınlandı.
Webtekno
Benzer haberler
Featured
Bisiklet Federasyonu, Bilgilendirme ve Kayıt Toplantısı düzenleyecek
Kanada ve ABD arasında anlaşmazlığa yol açan köprünün açılışı ertelendi
Şenkul “Plajlarımızın temizliği bilimsel verilerle ortadadır”
Hristodulidis bugün Holguin ile görüşecek
Üstel “Avrupa Konseyi Bakanlar Komitesi kararı, TMK'nın etkinliğini ortadan kaldıran bir karar değil"
İngiltere Savunma Bakanı Healey'nin istifasının ardından göreve Jarvis atandı
“Mammari” köyünde yeni bir şap vakası tespit edildi
Milli Cimnastikçi Özata’ya doku nakli yapıldı
Güney Kıbrıs, Yunanistan, İsrail ve ABD “Doğu Akdeniz Enerji Merkezi” kurdu


