Kıbrıs Haber
Kıbrıs
English News
Dolar
Euro
Sterlin
SON DAKİKA
Küflü duşlar ve erzak krizi ABD'yi karıştırdı: Lincoln uçak gemisi eve dönüyor Kediden kuduz geçer mi? Güney Kore lideri Lee, Kuzey Kore ile gerilimi sona erdirmek istediğini söyledi Bir sonraki güneş tutulması 1 yıl sonra gerçekleşecek 340 bin kişiye aynı mektup gidecek UBP Lefke’de seçim çalışmalarına başladı Kıbrıs Türk Üniversite Öğrencileri Kongresi başladı KTTO "Güney'deki alışverişlerin KKTC'ye getirilmesi hizmeti ilanları araştırılmalı" Boğazköy’deki kazada ağır yaralanan 29 yaşındaki genç kurtarılamadı! Hürmüz'deki arz riski Ceyhan'ın küresel petrol merkezi olma potansiyelini güçlendiriyor Filistin'de 20 yıl aradan sonra gerçekleştirilecek genel seçimler için seçmen kayıt süreci başladı Nöbetçi eczaneler (15 Ağustos 2026) Güney Kıbrıs Mekke Anlaşması'nı yakından takip ediyor Yeniboğaziçi Pulya ve Uluslararası Halk Dansları festivalleri başladı Güney Kıbrıs, Kıbrıs sorunu çözülmeden birkaç yıl içerisinde Schengen alanına katılmaya hazırlanıyor Özersay "Yeni dönemde hükümette kalarak sorunları çözmeye çalışacağız" Yapay zekaya emanet edilen mağaza, beş ayda zarar rekoru kırdı Servetleri yetmedi: Ünlü milyarderler kulübe alınmadı Kıbrıs Türk Barış Kuvvetleri Komutanlığı ve Güvenlik Kuvvetleri Komutanlığı'na atamalar yapıldı Gençlik Federasyonu, tıpta uzmanlık için merkezi sınav talebiyle imza kampanyası başlattı Küflü duşlar ve erzak krizi ABD'yi karıştırdı: Lincoln uçak gemisi eve dönüyor Kediden kuduz geçer mi? Güney Kore lideri Lee, Kuzey Kore ile gerilimi sona erdirmek istediğini söyledi Bir sonraki güneş tutulması 1 yıl sonra gerçekleşecek 340 bin kişiye aynı mektup gidecek UBP Lefke’de seçim çalışmalarına başladı Kıbrıs Türk Üniversite Öğrencileri Kongresi başladı KTTO "Güney'deki alışverişlerin KKTC'ye getirilmesi hizmeti ilanları araştırılmalı" Boğazköy’deki kazada ağır yaralanan 29 yaşındaki genç kurtarılamadı! Hürmüz'deki arz riski Ceyhan'ın küresel petrol merkezi olma potansiyelini güçlendiriyor Filistin'de 20 yıl aradan sonra gerçekleştirilecek genel seçimler için seçmen kayıt süreci başladı Nöbetçi eczaneler (15 Ağustos 2026) Güney Kıbrıs Mekke Anlaşması'nı yakından takip ediyor Yeniboğaziçi Pulya ve Uluslararası Halk Dansları festivalleri başladı Güney Kıbrıs, Kıbrıs sorunu çözülmeden birkaç yıl içerisinde Schengen alanına katılmaya hazırlanıyor Özersay "Yeni dönemde hükümette kalarak sorunları çözmeye çalışacağız" Yapay zekaya emanet edilen mağaza, beş ayda zarar rekoru kırdı Servetleri yetmedi: Ünlü milyarderler kulübe alınmadı Kıbrıs Türk Barış Kuvvetleri Komutanlığı ve Güvenlik Kuvvetleri Komutanlığı'na atamalar yapıldı Gençlik Federasyonu, tıpta uzmanlık için merkezi sınav talebiyle imza kampanyası başlattı
Dolar
Euro
Sterlin

Kafeinle ilgili 5 sürpriz bilgi

Paylaş
Facebook X LinkedIn Google News
Kafeinle ilgili 5 sürpriz bilgi
Reklam

Kafeinin azı yarar çoğu zarar. Artık bunu hepimiz çok iyi biliyoruz. Hıza ve enerjiye ihtiyaç duyduğumuz bu hayatta bu sihirli bileşeni kullanmaktan çekinmiyoruz ancak kafeinle ilgili bilmeniz gerekenler var.

Dozunda güzel Uzmanlar, eğer uykusuzluk çekiyorsanız ve sık sık kalp çarpıntısı gibi problemler yaşıyorsanız, kafeini olması gerektiğinden fazla kullandığınız anlamına gelebileceğini belirtiyor. Aslında günde 250 miligram kafein beyni uyandırıyor, konsantrasyonu arttırıyor, stresi azaltıyor ve daha uzun yaşamanızı sağlayabiliyor. Ancak bu bir bağımlılık haline geldiğinde ve doz arttığında dehidrasyon, uykusuzluk, endişe, mide rahatsızlığı ve hatta hamilelik sırasında düşük riski gibi birçok rahatsızlığa davetiye çıkarabiliyor.  Kafeinle ilgili 5 sürpriz bilgi Gizli kafeine dikkat Kafeini azaltmaya çalışıyorsanız tükettiğiniz kahve, çay ve gazlı içeceklerin de miktarını azaltmalısınız demektir. Çünkü bu sinsi uyarıcı beklenmedik yerlerde karşınıza çıkabiliyor. Beslenme etiketlerinde kafeine yer verilmiyor ancak bilmelisiniz ki birçok üründe bu uyarıcıya rastlamak mümkün. Kafeinsiz kahve çözüm değil
 Kafeinle ilgili 5 sürpriz bilgi Diğer kafein canavarlarına dikkat Piyasadaki birçok gazlı içecek günlük kafein miktarını arttırmak konusunda suçludur. Kolalar da kafein içerir. Bu nedenle gün içinde sadece kahveyi keserek kafeinden uzaklaşmış olmazsınız. Ne içtiğinize dikkat etmeli ve etiketlerdeki kafein miktarına bakmalısınız. Kafeinle ilgili 5 sürpriz bilgi Çikolata Kakao çekirdeklerinde doğal olarak kafein bulunur. Bu nedenle her çikolata biraz uyarıcıya sahiptir. Çikolatanız ne kadar koyuysa, yani kakao içeriği fazlaysa kafeini de o derece artar. Örneğin birçok markanın özel bitter çikolata barında bir kutu kolada olduğu kadar kafein vardır. Bazı çikolatalar ise ekstra enerji versin diye kafeinle zenginleştirilir. Bu nedenle kafeinden uzak durmak istediğinizde çikolata tüketiminizi de minimuma indirmeniz gerekir.

Benzer haberler

Sağlık
Kediden kuduz geçer mi? 15 Ağu 2026 19:09 Nöbetçi eczaneler (15 Ağustos 2026) 15 Ağu 2026 14:24 Nöbetçi eczaneler (14 Ağustos 2026) 14 Ağu 2026 17:33 Nöbetçi eczaneler (13 Ağustos 2026) 13 Ağu 2026 13:58 DSÖ "Ebola salgını tarihin en ölümcülü olma yolunda" 13 Ağu 2026 09:47 Nöbetçi eczaneler (12 Ağustos 2026) 12 Ağu 2026 17:26 Ebola salgınında can kaybı 2 bini aştı: Virüs aylarca fark edilmeden yayıldı 12 Ağu 2026 08:45 Araştırma: Dövme mürekkeplerinde bakteri tehlikesi var 11 Ağu 2026 21:42 Nöbetçi eczaneler (11 Ağustos 2026) 11 Ağu 2026 17:12