İncirli'den hükümete hekim tavsiyesi
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Cumhuriyet Meclisi’ndeki UBP-HP Koalisyon Hükümeti programına ilişkin görüşmeler devam ediyor.
CTP Milletvekili Sıla Usar İncirli, hükümetin erken yorulduğunu söyleyerek, hekim olarak yorgunluklarını atma tavsiyesinde bulundu. CTP’nin siyasi etik, siyasi olgunluk ve kültür kavramlarıyla bugüne kadar hareket ettiğini hareket ettiğini dile getiren İncirli, Avrupa Birliği Koordinasyon Merkezi’nin Başbakanlık altından alınıp, Dışişleri Bakanlığı altına verilmesini eleştirdi. Bu hükümetin siyasi işler ile teknik işleri birbirine karıştırdığını dile getiren İncirli, Avrupa Birliği’nin diğer bakanlık görevlileriyle nasıl çalışacağını merak ettiğini söyledi. AB Koordinasyon Merkezi’nin hangi gerekçelerle Dışişleri Bakanlığı’na bağlandığını soran İncirli, bu hükümetin AB ile ilgili bir vizyonunun olmadığını kaydetti. “HÜKÜMETTE KADIN KELİMESİ GEÇMİYOR” UBP-HP hükümet programının içerisinde tek bir kere bile “kadın” kelimesinin geçmediğini söyleyen İncirli, bu programın içinde, çalışan annelere kreş hedefi konulduğunu fakat çalışmayan annelerin hükümetin umurunda olmadığını kaydetti. İncirli, hu hükümetin Toplumsal Cinsiyet Eşitliği’nin ne demek olduğunu anlamadığını ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği söylemlerinin süslü kelimelerden ibaret olduğunu sandığını kaydetti. Sağlıkla ilgili de konuşmak istediğini söyleyen İncirli, Sağlık Merkezlerinde kendi dönemlerinde önemli yatırımlar yapıldığını fakat sağlığa yatırımların artarak devam etmesi gerektiğini söyledi. Koruyucu Sağlık Hizmetleri’nin sağlığın maliyetini azaltacak en önemli unsur olduğunu da kaydeden İncirli, bunların hükümet programında net olmadığını ve daha ayrıntılı ifadeler görmek istediğini belirtti. Sağlık hizmetlerinde standardın önemine vurgu yaparak, sağlıkta sevklerin oldukça yüksek olduğunu söyleyen İncirli, var olan sağlık merkezlerinde yoğun bakım odalarına ihtiyaç olduğunu kaydetti. Yasaların da yapımında gerekli çalışmaların devam etmesi gerektiğini dile getiren İncirli, teşkilat yasasının çalışılmasına devam etmesinin altını çizdi. Toplumda ve sağlıkta artan şiddet konusuna da değinmek istediğini söyleyen İncirli, sağlık çalışanlarının şiddet görmesinin herkesime zarar verdiğini söyledi. Sağlık Bakanlığı’nın en önemli görevinin denetim olduğunu dile getiren İncirli, yeni hastane yapılana kadar var olan hastanenin iyileştirilmesi gerektiğini kaydetti. Sağlıkta niteliğe de önem verilmesi gerektiğine vurgu yapan İncirli, sağlıkta hizmet içi eğitim verilerek, niteliğin yükselmesi için gerekli çalışmaların yapılmasını istedi. (TAK)Benzer haberler
Featured
Meloni "Trump ile olan tartışmayı körüklemek niyetinde değilim"
DSÖ açıkladı "Kongo’daki Ebola salgını yayılmaya devam ediyor"
Londra'da aşırı sıcak hava ve yağış raylı ulaşımı felç etti
Şenkul'un Facebook ve Messenger hesapları kapatıldı!
Döviz piyasalarında günün son rakamları (23 Haziran 2026)
KKTC'li genç atletler U20 Türkiye Şampiyonası'nın ilk gününde önemli başarılar elde etti
Türkiye ve AB, Orta Koridor'da iş birliği imkanlarını değerlendirdi
TDP’den Lefke’deki HIV vakalarına ilişkin çağrı "Süreç bilimsel ve şeffaf yönetilmeli"
Girne Asker Hastanesi sigortalı KKTC vatandaşlarına sağlık hizmetine başladı



