Güney’de Covid-19 tedbirleri gevşetilmeye başlandı

Voice Kıbrıs Haber
Kıbrıs’ın güneyinde Covid-19 salgınının yayılmasını önlemek amacıyla uygulanan tedbirlerin bugünden itibaren gevşetilmesine başlandı.
Öte yandan, Güney’de epidemiyoloji verilerinin olumsuz bir şekilde artığı görüldü.
Pazartesi günü açıklanan verilere göre, devlet hastanelerde tedavi görenlerin sayısı 208’e ulaştı. Bunlardan, 40’nın sağlık durumunun ciddi olduğu belirtildi.
Limasol’da durumun endişe verici olduğu pazartesi günkü verilere göre olumluluk oranının %1,72 ‘ye ulaştığı açıklandı.
Bugün itibari ile itibaren gevşetilmiş tedbirler ise şöyle sıralandı:
İç mekânlarda tedbirler 16-31 Mart arasında olacak ve sokağa çıkma hakkının iki kez olarak kısıtlaması devam edecek.
Hizmet sektöründe çalışanların %25’inin her hafta hızlı test yaptırmaları gerekecek.
Limasol bölgesindeki ilkokullarda yüz yüze eğitim yeniden ertelendi. Liselerde Kıbrıs’ın güneyi genelinde online eğitim devam edecek.
Sadece bölgedeki aryan vaka sayısından kaynaklı olarak Limasol ilkokullarında yüz yüze eğitim iki hafta ertelendi.
Bugünden itibaren Kıbrıs Rum Sağlık Bakanlığı tarafından yayımlanan sağlık protokolü çerçevesinde restoranlar açık alanda hizmet vermeye başlayacak.
Daha önce gece saat 21.00’de başlayan sokağa çıkma yasağı uzatılarak saat 23.00’de başlamasına karar verildi.
Voice Kıbrıs Haber/KHA
Benzer haberler
Coronavirüs
Güney Kıbrıs'ta da karantina zorunluluğu kaldırıldı
Son iki haftada 58 pozitif vakaya rastlandı
Güney Kıbrıs’ta 19 yaşındaki genç Covid-19 nedeniyle yaşamını yitirdi
"Covid-19'un endemiye dönüştüğüne dair bilimsel çalışmalar var”
Güneyde Covid-19 4 can daha aldı!
Son iki haftada 1 kişi covid-19 nedeniyle hayatını kaybetti
Güneyde 4 kişi daha hayatını kaybetti!
Bir haftada 6 ölüm, bin 281 yeni vaka
Güneyde bir haftada Covid-19 kaynaklı 5 ölüm



