Endonezya'da doğal afetler 4 bin 211 can aldı
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Endonezya'da bu yıl yaşanan doğal afetlerde 4 bin 211 kişinin yaşamını yitirdiği bildirildi.
Ulusal Afet Ajansı Yönetimi (BNPB) Sözcüsü Sutopo Purwo Nugroho yaptığı açıklamada, ülke genelinde 1 Ocak - 10 Aralık tarihlerinde yaşanan 2 bin 374 afette 4 bin 211 kişinin hayatını kaybettiğini belirtti. Nugroho, doğal afetlerde 6 bin 940 kişinin yaralandığını ve yaklaşık 10 milyon kişinin de yer değiştirmek zorunda kaldığını ifade etti. Endonezya'da 28 Eylül'de Sulawesi Adası'ndaki Palu Körfezi'nde meydana gelen 7,5 büyüklüğünde deprem ve tsunamide, 2 binden fazla kişi yaşamını yitirirken bin 500’e yakın kişinin de kayıp olduğu açıklanmıştı. "Pasifik Ateş Çemberi" olarak adlandırılan, deprem ve volkan kuşağında yer alan Endonezya'da yılda ortalama 6 bin deprem yaşanırken, muson yağmurlarının etkisinde olan ve tropikal iklimin yaşandığı ülkede, yıl genelindeki aşırı yağışlar nedeniyle de sıklıkla sel ve heyelan meydana geliyor. (TAK)Benzer haberler
Dünya
Filipinler'de lise saldırısının şüphelisinin oynadığı iddia edilen video oyun “Gorebox” yasaklandı
Son 24 saatte dünyada 4 büyük deprem oldu
Bağırış çağırış kavga ettiler: ABD Senatosu'nda İran oturumu
Venezuela'daki depremlerde 32 kişi öldü, 700'den fazla kişi yaralandı
Filipinler'de okul saldırısı sonrası şiddet içerikli video oyununa yasak
Avrupa'da tarihi sıcak dalgası: Fransa, İngiltere ve İspanya'da rekor sıcaklıklar kaydedildi
Fransa'da tarihi sıcaklık ve klima kullanımı siyasi tartışma başlattı
Venezuela'da art arda iki büyük deprem: Olağanüstü hal ilan edildi
Yolsuzlukla yargılanan Netanyahu'nun ifade verme işlemi 98'inci duruşmada tamamlandı



