Dünya'yı iyi beslenerek nasıl kurtarabiliriz?
Paylaş

Voice Kıbrıs Haber
Daha sağlıklı beslenme alışkanlıkları edinmek, bir kişinin su tüketimini yüzde 55 oranında azaltabiliyor.
Yeni bir araştırmaya göre vejetaryen olmanın çevreye büyük etkisi var. Ama sadece et tüketimini azaltmak bile yüzde 10'luk bir fayda sağlıyor. Nature Sustainability bilim dergisinde yayımlanan araştırma İngiltere, Fransa ve Almanya'yı kapsıyor. Araştırmacılar, daha sağlıklı yeme alışkanlığının bizim için en değerli doğal kaynaklardan suyun daha az kullanılmasını sağladığını söyledi. Avrupa Komisyonu'nun Ortak Araştırma Merkezi'nde görevli Dr. Davy Vanham "Ana mesaj tercihinize göre etli ya da etsiz (vejetaryen ya da peskateryan) daha sağlıklı yeme alışkanlıkları edinmek. Bu aynı zamanda tükettiğiniz suyu ciddi oranda azaltıyor" dedi.Araştırmada öne çıkan sonuçlar
- Etin de tüketildiği sağlıklı bir beslenme alışkanlığı edinmek su tüketimini yüzde 11-35 azaltıylor.
- Sağlıklı bir peskateryan beslenme (etin yerine balık ve baklagillerin yendiği, hayvansal yağlar yerine bitkisel yağların tüketildiği diyet) su tüketimini yüzde 33-35 azaltıyor.
- Sağlıklı bir vejeteryan beslenme (balık, et ve hayvansal yağların tüketilmediği diyet) su tüketimini yüzde 35-55 düşürüyor.
Benzer haberler
Dünya
İngiltere'den yeni zayıflama hapına onay
Kolombiya'daki depremde can kaybı arttı, "Ulusal Afet Durumu" ilan edildi
Umman açıklarında karaya oturan gemiden sızan petrol 390 kilometrekarelik alana yayıldı
Koltuğuna oturmayı reddeden çocuk uçuşu iptal ettirdi
Kolombiya'daki şiddetli depremde en az 22 kişi hayatını kaybetti
Kolombiya'da 7.4 şiddetinde deprem
Hindistan'da binlerce öğrenci, Jharkhand eyaletindeki işe alım sınavlarını protesto etti
Fransa'nın güneydoğusunda yangınlarla mücadele sürüyor
Pompeii'nin yanardağ patlamadan önceki kokusu keşfedildi


