Kıbrıs Haber
Kıbrıs
English News
Dolar
Euro
Sterlin
SON DAKİKA
Yapay zekada soğuk savaş: ABD, Anthropic’e yabancı engeli getirdi Lefkoşa'da yarın birçok bölgeye 2 saat elektrik verilemeyecek Patlayan roket için kritik karar Sevgi Atailer için acil kan aranıyor! İran "Mutabakat yarın olmasa da önümüzdeki günlerde olabilir" Elebaşı İtalya'da bulunan suç örgütüne operasyonda 33 zanlı tutuklandı Gönyeli Darts Lions Kulübü, KTOÖD üyelerinin de kullanabileceği aktivite odası kurdu KAÜ, Güzel Sanatlar Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümü öğrencilerinden sergi KKTC, Bakü'de "KKTC Kültür Günü" etkinliğiyle tanıtılıyor Çayönü'nde korkunç kaza: Mustafa Aslan hayatını kaybetti! Japonya'da doğurganlık oranı en düşük seviyeye geriledi Thalassemia Derneği Başkanı Varoğlu “Düzenli kan verin, hayat kurtarın” Üstel “Azerbaycan ile KKTC arasındaki ilişki sıradan bir devlet ilişkisi değil” Kahvenin fazlası vücudu nasıl etkiliyor? Güney Kıbrıs ile Hong Kong arasında anlaşma imzalandı İki Toplumlu Gençlik Teknik Komitesi Kıbrıslı Rum eş başkanı “yalnızca ummuyoruz, mücadele de ediyoruz” Ticaret Dairesi Müdürü mevkiine atama yapıldı Trump en az 30 kez "anlaşma" dedi, petrol piyasaları sert dalgalandı Letimbiotis “3+1 ve Doğu Akdeniz Enerji Merkezi’nin açılması çok siyasi ve jeopolitik öneme sahip” Kıbrıs Türk Tarih Kurumu yeniden kuruldu Yapay zekada soğuk savaş: ABD, Anthropic’e yabancı engeli getirdi Lefkoşa'da yarın birçok bölgeye 2 saat elektrik verilemeyecek Patlayan roket için kritik karar Sevgi Atailer için acil kan aranıyor! İran "Mutabakat yarın olmasa da önümüzdeki günlerde olabilir" Elebaşı İtalya'da bulunan suç örgütüne operasyonda 33 zanlı tutuklandı Gönyeli Darts Lions Kulübü, KTOÖD üyelerinin de kullanabileceği aktivite odası kurdu KAÜ, Güzel Sanatlar Fakültesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümü öğrencilerinden sergi KKTC, Bakü'de "KKTC Kültür Günü" etkinliğiyle tanıtılıyor Çayönü'nde korkunç kaza: Mustafa Aslan hayatını kaybetti! Japonya'da doğurganlık oranı en düşük seviyeye geriledi Thalassemia Derneği Başkanı Varoğlu “Düzenli kan verin, hayat kurtarın” Üstel “Azerbaycan ile KKTC arasındaki ilişki sıradan bir devlet ilişkisi değil” Kahvenin fazlası vücudu nasıl etkiliyor? Güney Kıbrıs ile Hong Kong arasında anlaşma imzalandı İki Toplumlu Gençlik Teknik Komitesi Kıbrıslı Rum eş başkanı “yalnızca ummuyoruz, mücadele de ediyoruz” Ticaret Dairesi Müdürü mevkiine atama yapıldı Trump en az 30 kez "anlaşma" dedi, petrol piyasaları sert dalgalandı Letimbiotis “3+1 ve Doğu Akdeniz Enerji Merkezi’nin açılması çok siyasi ve jeopolitik öneme sahip” Kıbrıs Türk Tarih Kurumu yeniden kuruldu
Dolar
Euro
Sterlin

Diyetisyen ÇAĞLA PEKEL ''KAHVE VE VÜCUDUMUZA ETKİLERİ''.

Paylaş
Facebook X LinkedIn Google News
Diyetisyen ÇAĞLA PEKEL ''KAHVE VE VÜCUDUMUZA ETKİLERİ''.

KAHVE VE VÜCUDUMUZA ETKİLERİ Kahve,  içenler üzerinde alışkanlık yaptığı, araştırmalarla kanıtlandı. Amerika’da yapılan yeni bir araştırmanın sonucuna göre Kahvenin Zararları; Aşırı kahve tüketimi kalbin ritmini olumsuz yönde etkiliyor. Kahvenin içerdiği kafein fazla tüketildiğinde, kalpte ritim bozuklukları meydana gelebiliyor. Düzensiz kalp atışları kalp çarpıntısına ya da taşikardi gibi rahatsızlıklara neden olabiliyor. Bu durumlar karşısında biz diyetisyenler olarak en fazla günde 2 fincan kahvenin yeterli olacağını savunuyoruz. Edinburgh Üniversitesi uzmanlarının yaptığı bir araştırmayla, kahvenin tansiyona olan etkisiyle ilgili görüşler söyle açıkladı. Düzenli olarak günde dört-beş bardak kahve içenler üzerinde yapılan araştırmalarda kandaki basınç, yani tansiyon hızla yükselme gösterdi. Yapılan testlerde, yüksek miktarda kahve tüketiminin tansiyonu hızla yükselttiği görüldü. Kahve, midenin asit salgılamasını uyarıyor. Aşırı kahve tüketimi vücuttan sıvı kaybına da yol açmaktadır. İki fincandan fazla kafein, vücudun demir ve diğer besinleri emmesini engelliyor. Ayrıca, kalsiyumun idrar ile vücuttan atılmasına neden oluyor. Bu da osteoporoz (kemik erimesi) riskini artırıyor.   Faydaları; Yeşil ve siyah çay gibi, kahve de antioksidanlar içeriyor. Bu da belirli miktarlarda tüketilmesi kansere yol açan hücrelerin çoğalmasını engelleyebileceğine dair araştırmalar bulunmaktadır. Kahve konsantrasyona yardımcı oluyor. Yapılan araştırmalarda, okul çağındaki çocukların az miktarda kahve ile süt içtiklerinde sabah ki derslerinde daha başarılı oldukları görülüyor. Baş ağrısı ilaçlarında bulunan bazı maddeleri içeren kahve, ağrı kesicilerle kıyaslandığında, yüzde 40 oranında baş ağrısında daha etkili oluyor. Kadın vücudu erkeğe kıyasla iki kat daha fazla safra taşı üretiyor. Günde dört bardak kahve içen kadınların içmeyenlere oranla yüzde 25 daha az safra taşından şikâyet ettiği kanıtlandı.   Diyetisyen ÇAĞLA PEKEL [email protected] Randevu İçin Klinik Telefonu: 03922237071 NİS TIP MERKEZİ  

Benzer haberler

Yaşam
Kanser tedavisi gören Prenses Kate Middleton sessizliğini bozdu 2024-06-10 11:34:15 5 saniye kuralı efsane mi, gerçek mi? 2024-06-03 12:11:48 TürkBankası bahar etkinliğinde ana tema yine “ Sürdürülebilir Bir Gelecek ” oldu 2024-05-05 17:39:10 Creditwest çalışnalarının bowling keyfi 2024-03-17 17:43:35 Tarihin en büyük anlaşması, şarkıları rekor fiyata satıldı 2024-02-11 07:46:06 Dereboyu'nda Fatih Ürek coşkusu yaşandı 2023-11-05 17:44:37 Arzum Onan biten evliliği hakkında sessizliğini bozdu 2023-10-14 10:47:56 Ed Sheeran evinin bahçesine kendi mezarını kazdı 2023-10-07 17:06:31 Anafartalılar 30 yıl sonra tekrar bir araya geldi 2023-10-07 15:49:50