Kıbrıs Haber
Kıbrıs
English News
Dolar
Euro
Sterlin
SON DAKİKA
Çin'den sıra dışı casusluk iddiası "Deniz kaplumbağaları ajan olarak kullanılıyor" Altın fiyatları kararsız seyrediyor Çocuklu ailelerden ekstra ücret talep eden havayolu şirketi hakkında soruşturma Finans tarihinin en büyüğü: SpaceX’ten 75 milyar dolarlık halka arz Gazeteciler Birliği’nde görev dağılımı yapıldı İsveç 13 yaşındaki suçluları hapse atma planından vazgeçti Döviz kurlarında son durum (12 Haziran 2026) Dünya Kupası gölgesinde işgal korkusu: Küba’da kritik bekleyiş Dışişleri "KKTC topraklarına yasa dışı giren şahıs hakkında işlem yapıldı" Pentagon’da kimyasal alarm "Süper El Nino" kapıda: Küresel iklimde sıra dışı dönem başlıyor Dışişleri Bakanlığı " Avrupa Konseyi Delegeler Komitesi'nin kararı kesinlikleTMK'nın etkinliği ile ilgili değildir" Döviz piyasalarında günün son rakamları (11 Haziran 2026) YBH "En riskli dönemde hala helikopter yok" Kanlıdere Rehabilitasyon Projesi’nin ilk aşaması tamamlandı Avrupa Merkez Bankası Eylül 2023'ten bu yana ilk kez faiz artırdı Atatürk Caddesi’nde kavşak düzenlemelerine cumartesi başlanıyor Girne'ye bağlı bazı bölgelerde yarın elektrik kesintisi yapılacak! ABD'de üretici enflasyonu mayısta beklentileri aştı İsmet İnönü Bulvarı kullanacak sürücülerin dikkatine! Çin'den sıra dışı casusluk iddiası "Deniz kaplumbağaları ajan olarak kullanılıyor" Altın fiyatları kararsız seyrediyor Çocuklu ailelerden ekstra ücret talep eden havayolu şirketi hakkında soruşturma Finans tarihinin en büyüğü: SpaceX’ten 75 milyar dolarlık halka arz Gazeteciler Birliği’nde görev dağılımı yapıldı İsveç 13 yaşındaki suçluları hapse atma planından vazgeçti Döviz kurlarında son durum (12 Haziran 2026) Dünya Kupası gölgesinde işgal korkusu: Küba’da kritik bekleyiş Dışişleri "KKTC topraklarına yasa dışı giren şahıs hakkında işlem yapıldı" Pentagon’da kimyasal alarm "Süper El Nino" kapıda: Küresel iklimde sıra dışı dönem başlıyor Dışişleri Bakanlığı " Avrupa Konseyi Delegeler Komitesi'nin kararı kesinlikleTMK'nın etkinliği ile ilgili değildir" Döviz piyasalarında günün son rakamları (11 Haziran 2026) YBH "En riskli dönemde hala helikopter yok" Kanlıdere Rehabilitasyon Projesi’nin ilk aşaması tamamlandı Avrupa Merkez Bankası Eylül 2023'ten bu yana ilk kez faiz artırdı Atatürk Caddesi’nde kavşak düzenlemelerine cumartesi başlanıyor Girne'ye bağlı bazı bölgelerde yarın elektrik kesintisi yapılacak! ABD'de üretici enflasyonu mayısta beklentileri aştı İsmet İnönü Bulvarı kullanacak sürücülerin dikkatine!
Dolar
Euro
Sterlin

D vitamini eksikliği ve Kovid-19 bağlı ölümler arasında güçlü bağlantı

Paylaş
Facebook X LinkedIn Google News
D vitamini eksikliği ve Kovid-19 bağlı ölümler arasında güçlü bağlantı

Bilim insanları, D vitamini eksikliği ve yeni tip koronavirüse (Kovid-19) bağlı ölümler arasında güçlü bağlantı bulunduğunu tespit etti.

"Nypost.com"un haberine göre, ABD'nin Northwestern Üniversitesinden bilim insanları, ABD, Fransa, Almanya, İtalya, İspanya, İngiltere, İsviçre, İran, Güney Kore ve Çin'deki hastanelerden topladığı Kovid-19 hastalarına ait verileri inceledi. Araştırmacılar, İtalya, İspanya ve İngiltere gibi Kovid-19 kaynaklı ölümlerin yüksek bulunduğu ülkelerdeki hastaların D vitamini seviyelerinin, ölümlerin düşük seyrettiği ülkelerdeki hastalara göre daha düşük olduğunu saptadı. Bilim insanları, düşük D vitamini seviyesi ve "sitokin fırtınası" adı verilen aşırı aktif bir bağışıklık sisteminin neden olduğu hiperinflamatuar durum arasında da güçlü bağlantı olduğunu ortaya koydu. Northwestern Üniversitesinden Dr. Ali Daneshkhah, "sitokin fırtınası"nın akciğerlere ciddi şekilde zarar verebildiğini vurgulayarak, "Sitokin fırtınası, hastalarda akut solunum sıkıntısı sendromuna ve ölüme de yol açabilir." ifadesini kullandı. Üniversitesinin laboratuvar sorumlusu Vadim Backman, D vitamini eksikliğinin Kovid-19 kaynaklı ölümler üzerinde etkili rol oynayabileceğinin bilinmesinin önemli olduğunu ancak herkesin D vitamini almaya zorlanmaması gerektiğini kaydetti. Backman, bulgularla ilgili daha fazla araştırma yapılması gerektiğinin altını çizerek, "Umarım çalışmalarımız bu alana olan ilgiyi teşvik edecektir. Veriler kanıtlandığı takdirde de yeni terapötik (tedavi edici) hedeflere yönelinebilir." değerlendirmesinde bulundu. Araştırmacılar, D vitamini takviyesi konusunda aşırıya gidilmemesi konusunda da uyarıyor. (AA)

Benzer haberler

Sağlık
Nöbetçi eczaneler (11 Haziran 2026) 2026-06-11 15:43:00 Nöbetçi eczaneler (10 Haziran 2026) 2026-06-10 15:54:00 Nöbetçi eczaneler (9 Haziran 2026) 2026-06-09 15:54:00 Bilim insanlarından yaz saati uyarısı: Ruh sağlığı riskleri sanılandan büyük 2026-06-09 10:39:00 Kadim Çin bitkisi, kelliğin çaresi olabilir 2026-06-09 10:01:00 Nöbetçi eczaneler (8 Haziran 2026) 2026-06-08 15:50:00 Diş sıkma sadece dişleri değil yaşam kalitesini de bozuyor 2026-06-07 10:34:00 Nöbetçi Eczaneler (7 Haziran 2026) 2026-06-07 09:31:00 Nöbetçi eczaneler (6 Haziran 2026) 2026-06-06 13:30:00