Kıbrıs Haber
Kıbrıs
English News
Dolar
Euro
Sterlin
SON DAKİKA
Dışişleri "KKTC topraklarına yasa dışı giren şahıs hakkında işlem yapıldı" Pentagon’da kimyasal alarm "Süper El Nino" kapıda: Küresel iklimde sıra dışı dönem başlıyor Dışişleri Bakanlığı " Avrupa Konseyi Delegeler Komitesi'nin kararı kesinlikleTMK'nın etkinliği ile ilgili değildir" Döviz piyasalarında günün son rakamları (11 Haziran 2026) YBH "En riskli dönemde hala helikopter yok" Kanlıdere Rehabilitasyon Projesi’nin ilk aşaması tamamlandı Avrupa Merkez Bankası Eylül 2023'ten bu yana ilk kez faiz artırdı Atatürk Caddesi’nde kavşak düzenlemelerine cumartesi başlanıyor Girne'ye bağlı bazı bölgelerde yarın elektrik kesintisi yapılacak! ABD'de üretici enflasyonu mayısta beklentileri aştı İsmet İnönü Bulvarı kullanacak sürücülerin dikkatine! Baykallı “Kıbrıs’taki statüko yeni krizlere gebedir” Erhürman: “Prosedürel karar, TMK’nın etkililiği ve mülkiyet rejimi açısından olumsuzluk yaratmadı” Güney Kıbrıs’ta Mavi Bayraklı plaj sayısı 56’ya ulaştı Hamitköy tarla, Haspolat’ta arazi yangını! İçişleri Bakanlığı duyurdu "Ercan çevresindeki dron uçuş yasağı bir ay daha uzatıldı" Kontrolden çıkan araç su kanalına düştü, sürücü yaralandı! Gönyeli'de 22 yaşındaki genç ölü olarak bulundu! Sendikalardan hükümete 15 Eylül'e kadar süre Dışişleri "KKTC topraklarına yasa dışı giren şahıs hakkında işlem yapıldı" Pentagon’da kimyasal alarm "Süper El Nino" kapıda: Küresel iklimde sıra dışı dönem başlıyor Dışişleri Bakanlığı " Avrupa Konseyi Delegeler Komitesi'nin kararı kesinlikleTMK'nın etkinliği ile ilgili değildir" Döviz piyasalarında günün son rakamları (11 Haziran 2026) YBH "En riskli dönemde hala helikopter yok" Kanlıdere Rehabilitasyon Projesi’nin ilk aşaması tamamlandı Avrupa Merkez Bankası Eylül 2023'ten bu yana ilk kez faiz artırdı Atatürk Caddesi’nde kavşak düzenlemelerine cumartesi başlanıyor Girne'ye bağlı bazı bölgelerde yarın elektrik kesintisi yapılacak! ABD'de üretici enflasyonu mayısta beklentileri aştı İsmet İnönü Bulvarı kullanacak sürücülerin dikkatine! Baykallı “Kıbrıs’taki statüko yeni krizlere gebedir” Erhürman: “Prosedürel karar, TMK’nın etkililiği ve mülkiyet rejimi açısından olumsuzluk yaratmadı” Güney Kıbrıs’ta Mavi Bayraklı plaj sayısı 56’ya ulaştı Hamitköy tarla, Haspolat’ta arazi yangını! İçişleri Bakanlığı duyurdu "Ercan çevresindeki dron uçuş yasağı bir ay daha uzatıldı" Kontrolden çıkan araç su kanalına düştü, sürücü yaralandı! Gönyeli'de 22 yaşındaki genç ölü olarak bulundu! Sendikalardan hükümete 15 Eylül'e kadar süre
Dolar
Euro
Sterlin

Bilim insanlarından zeytinyağı açıklaması

Paylaş
Facebook X LinkedIn Google News
Bilim insanlarından zeytinyağı açıklaması

Bilim insanları, zeytinyağı tüketiminin, Alzheimer, kalp hastalıkları, kanser gibi sebeplerden ölüm riskini düşürdüğünü ortaya koydu.

Sonuçları American College of Cardiology dergisinde yayımlanan araştırmada, ABD’de yaşayan 60 bin 582 kadın ve 31 bin 801 erkeğin 1990-2018 yıllarındaki sağlık durumları ve perhizleri incelendi.

Günde yarım çorba kaşığından fazla zeytinyağı tüketenlerin, tüm hastalıklar ve kalp rahatsızlıklarından kaynaklı ölüm risklerinin hiç zeytinyağı tüketmeyenlere göre yüzde 19 daha düşük olduğu tespit edildi.

Araştırma ayrıca, günlük bir yemek kaşığından fazla zeytinyağı tüketiminin Alzheimer ve Parkinson gibi nörolojik dejeneratif hastalıklardan ölüm riskini yüzde 29, kanserden ölüm riskini yüzde 17, solunum yolu hastalıklarından ölüm riskini ise yüzde 18 azalttığını gösterdi.

Günlük bir çay kaşığı zeytinyağı tüketiminin dahi tüm sebeplerden ölüm riskini yüzde 12 düşürdüğünü ortaya koyan araştırmada, diğer yandan bu risklerin hayvansal yağ tüketimiyle karşılaştırıldığında düştüğü, diğer bitkisel yağların tüketimiyle karşılaştırıldığında bir fark görülmediği ifade edildi.

USA Today internet sitesine konuşan Dr. Susanna Larsson, Alzheimer gibi hastalıkları önleyici tedbirlerin eksikliği ve bunlardan kaynaklı ölüm oranlarının yüksekliği göz önüne alındığında araştırma bulgularının önemli olduğunu vurguladı.

Benzer haberler

Sağlık
Nöbetçi eczaneler (11 Haziran 2026) 2026-06-11 15:43:00 Nöbetçi eczaneler (10 Haziran 2026) 2026-06-10 15:54:00 Nöbetçi eczaneler (9 Haziran 2026) 2026-06-09 15:54:00 Bilim insanlarından yaz saati uyarısı: Ruh sağlığı riskleri sanılandan büyük 2026-06-09 10:39:00 Kadim Çin bitkisi, kelliğin çaresi olabilir 2026-06-09 10:01:00 Nöbetçi eczaneler (8 Haziran 2026) 2026-06-08 15:50:00 Diş sıkma sadece dişleri değil yaşam kalitesini de bozuyor 2026-06-07 10:34:00 Nöbetçi Eczaneler (7 Haziran 2026) 2026-06-07 09:31:00 Nöbetçi eczaneler (6 Haziran 2026) 2026-06-06 13:30:00