Kıbrıs Haber
Kıbrıs
English News
Dolar
Euro
Sterlin
SON DAKİKA
İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan "Düşman, ülkeyi içeriden çökertmeyi hedefliyor" Trump "ABD Hürmüz Boğazı üzerinde tam kontrole sahip" İspanya 114 yıl sonra ülkede ilk kez gözlemlenecek tam güneş tutulmasına hazırlanıyor Sterlin 67 TL'ye yaklaştı Yılın Kadın Girişimcileri Ödülleri için ilk jüri toplantısı yapıldı Ekrem İmamoğlu CHP'den istifa etti Kişi “Ekonomideki temel yol haritamızı bu ay içerisinde paylaşacağız” Hasipoğlu “Sıcaklar devam ederse açık alanda çalıştırılmama uygulaması uzatılabilir" Cuma günü bazı bölgeler 3 saat elektriksiz kalacak Cuma ve Cumartesi sağanak yağmur bekleniyor CTP Gençlik Örgütü Başkanılığına yeniden İsmail Barbaros seçildi Önündeki araca çarpıp 1 kişinin yaralanmasına neden olan alkollü sürücü, kaçmaya çalışırken yakalandı PGM "Suçta Kontrolsüz artış iddiaları gerçeği yansıtmıyor, güvenlik tablosu verilerle değerlendirilmeli" Çeler "Halkın güveni ortaya konulan politikalarla kazanılmalı" Turizme 36 Milyon TL hibe desteği veriliyor Kaza yapan 17 yaşındaki alkollü sürücü tutuklandı! Özgür Özel ve Veli Ağbaba’nın dokunulmazlık dosyaları TBMM'de Güzelyurt-Lefkoşa ana yolunda kaza: 1'i ağır 3 kişi yaralandı! Nöbetçi eczaneler (12 Ağustos 2026) CTP ile KTÖS bir araya geldi “Çocuklarımız bizim en kıymetlilerimizdir” İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan "Düşman, ülkeyi içeriden çökertmeyi hedefliyor" Trump "ABD Hürmüz Boğazı üzerinde tam kontrole sahip" İspanya 114 yıl sonra ülkede ilk kez gözlemlenecek tam güneş tutulmasına hazırlanıyor Sterlin 67 TL'ye yaklaştı Yılın Kadın Girişimcileri Ödülleri için ilk jüri toplantısı yapıldı Ekrem İmamoğlu CHP'den istifa etti Kişi “Ekonomideki temel yol haritamızı bu ay içerisinde paylaşacağız” Hasipoğlu “Sıcaklar devam ederse açık alanda çalıştırılmama uygulaması uzatılabilir" Cuma günü bazı bölgeler 3 saat elektriksiz kalacak Cuma ve Cumartesi sağanak yağmur bekleniyor CTP Gençlik Örgütü Başkanılığına yeniden İsmail Barbaros seçildi Önündeki araca çarpıp 1 kişinin yaralanmasına neden olan alkollü sürücü, kaçmaya çalışırken yakalandı PGM "Suçta Kontrolsüz artış iddiaları gerçeği yansıtmıyor, güvenlik tablosu verilerle değerlendirilmeli" Çeler "Halkın güveni ortaya konulan politikalarla kazanılmalı" Turizme 36 Milyon TL hibe desteği veriliyor Kaza yapan 17 yaşındaki alkollü sürücü tutuklandı! Özgür Özel ve Veli Ağbaba’nın dokunulmazlık dosyaları TBMM'de Güzelyurt-Lefkoşa ana yolunda kaza: 1'i ağır 3 kişi yaralandı! Nöbetçi eczaneler (12 Ağustos 2026) CTP ile KTÖS bir araya geldi “Çocuklarımız bizim en kıymetlilerimizdir”
Dolar
Euro
Sterlin

Bilim insanları yaşlanmayı yavaşlatmanın basit yöntemini açıkladı

Paylaş
Facebook X LinkedIn Google News
Bilim insanları yaşlanmayı yavaşlatmanın basit yöntemini açıkladı

Stony Brook- New York Eyalet Üniversitesi'nden araştırmacılar, beyin fonksiyonunda ilk bozulma belirtilerinin görüldüğü yaşı tespit ederek bu sürecin nasıl yavaşlatılabileceğini belirledi.

PNAS dergisinde yayınlanan çalışmada, nörobilimci Lillian Muhika-Parodi, 18 ila 88 yaşları arasında yaklaşık bin kişinin katılımıyla gerşekleşen deney sonucunu açıkladı. Beynin fonksiyonel bir MRG'sini kullanan bilim insanları, katılımcıların beyninin farklı bölgeleri arasındaki etkileşimin nasıl değiştiği, yaşa ve tüketilen gıdaya ne kadar bağlı olduğunu inceledi.

Nöronlar arasındaki fonksiyonel bağlantının yaşla birlikte kötüleştiği tespit edildi. Beynin yaşlanmasının ilk belirtilerinin 47 yaşında bile ortaya çıkabileceği ve 60 yaşında bilişsel yeteneklerin bozulma oranının zirveye ulaşabileceği görüldü. Bilim insanları bunun,  büyük ölçüde vücudun insüline karşı direncindeki artıştan kaynaklandığını düşünüyor.

Muhika-Parodi, insan yaşlandığında, beyninin vücuda giren glikozu etkili bir şekilde işleme yeteneğini kaybettiğini, bu nedenle, nöronların yavaş yavaş acıktığı ve beyin bölümlerinin etkileşim ağlarının istikrarsızlaştığını belirtti.

Glikoza alternatif olarak ketonları öneren bilim insanları, karşılaştırma için katılımcılara normal ve düşük karbonhidratlı (pirinç veya patates olmaksızın, salata ile birlikte et veya balık) olmak üzere iki diyet uygulayarak beyinlerinin stabilitesini değerlendirdi. Deney sonuçları, keton diyetinin beyin bölümlerinin etkileşimini geliştirdiğini ve genel bilişsel aktiviteyi artırdığını gösterdi. Üstelik bu etki, henüz 50 yaşına ulaşmamış olan genç katılımcılarda bile gözlendi. (Sputnik)

Benzer haberler

Sağlık
Nöbetçi eczaneler (12 Ağustos 2026) 12 Ağu 2026 17:26 Ebola salgınında can kaybı 2 bini aştı: Virüs aylarca fark edilmeden yayıldı 12 Ağu 2026 08:45 Araştırma: Dövme mürekkeplerinde bakteri tehlikesi var 11 Ağu 2026 21:42 Nöbetçi eczaneler (11 Ağustos 2026) 11 Ağu 2026 17:12 Nöbetçi eczaneler (10 Ağustos 2026) 10 Ağu 2026 15:51 Yaz sıcaklarında kalp sağlığı için su tüketimi önemli 10 Ağu 2026 13:56 Nöbetçi eczaneler (9 Ağustos 2026) 9 Ağu 2026 09:19 Diş eti kanaması daha büyük bir sağlık sorununun erken habercisi olabilir 8 Ağu 2026 21:58 Nöbetçi eczaneler (8 Ağustos 2026) 8 Ağu 2026 13:01